Wycieczka do Opola

ul. Lubliniecka 2

(0-34) 352-73-04
mdkkalety@wp.pl

wycieczka opole Dk2013 7Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy już o 8 rano. Pierwszym punktem programu było Muzeum Wsi Opolskiej. Zwiedzanie skansenu zaczęliśmy o 10. Widzieliśmy stare spichlerze chłopskie, tradycyjne drewniane zabudowania gospodarstw domowych – domy mieszkalne, stodoły oraz przydomowe piwnice. Najciekawszymi zabytkami były: wiatraki, młyn wodny, stary kościół z cmentarzem, lecz największym wzięciem cieszył się: sklep wraz z barem oraz szkoła. Poznać mogliśmy również tradycyjne pokrycia dachowe, wnętrza chat oraz maszyny jakich dawnych używano w codziennym życiu.

Lancz zjedliśmy w najsłynniejszej restauracji McDonaldzie. Gdy już wszyscy pojedli i odpoczęli, ruszyliśmy w kolejne miejsce -do ZOO. Zobaczyliśmy tam różne dzikie zwierzęta. Mieliśmy okazję oglądać karmienie lemurów oraz surykatek. Mogliśmy nawet pogłaskać lamy, mała króliki, kaczki a nawet lemury na ich własnej wyspie. Sami dokarmiać mogliśmy ryby w kilku oczkach wodnych. Ze wszystkich okazów najlepiej prezentowały się żyrafy. Podziwiać mogliśmy nowe okazy, które urodziły się tego roku w ZOO, jednymi z nich były 3 małe wielbłądy. Dla najmłodszych dzieciaków największą atrakcją były place zabaw usytuowane w różnych miejscach na terenie ZOO. Nie wszystkie okazy w ZOO miały ochotę się z nami przywitać ale nie mieliśmy nic przeciwko temu. Ostatnim punktem było kino. Każdy z wycieczkowiczów mógł wybrać film jaki go interesuje lub jeśli ktoś nie lubi takiego stylu rozrywki mógł w własnym zakresie zwiedzać miasto, czy robić zakupy w centrum handlowym. Obowiązkiem każdego było zjawienie się o 19:00 w wyznaczonym punkcie, czyli przy autobusie. Z niewielkim opóźnieniem wyjeżdżaliśmy z Opola. Całą wycieczkę koordynował nasz wyśmienity Pan Dyrektor Marian Lisiecki z własnego czerwonego odrzutowca. Naszym kierowcą był Pan Piotr Ciuk, który podczas całej wycieczki dbał również o nasze bezpieczeństwo oraz dostarczał nam rozrywki, więc po tej wycieczce każdy z nas potrafi śpiewać Złote kasztany...